In week-end-ul ce tocmai a trecut am facut o scurta excursie in apropierea Bacaului, mai exact la 15 km de Onesti, in localitatea Casin. Cercetarile arheologice atesta prezenta omului aici cu asezari confirmate inca in epoca bronzului si fierului, cu garantii certe de continuitate.

Pe valea Casinului se afla Manastirea Casin, un schit slujit de doi calugari. Dateaza din secolul al XVII-lea si seamana leit cu biserica Golia de la Iasi. A fost ridicata de mesteri veniti tocmai din Polonia, la ordinul domnitorului Gheorghe Stefan. Spre deosebire de manastirile pe care le intalnesti in Moldova, cea de aici poarta cu mandrie elemente baroce.

Mai la deal un pic, la vreo 10 km de mers prin padure, pe un drum greu de imaginat, tinand cont de zapada car nu contenea sa se opreasca, dam peste Cabana Intarcatoarea, unde avem sa poposim timp de 3 zile.

Iat-o cat ii de mandra:

Cabana cu de toate altminteri: incarzire, apa calda permanent, bai cu dus pe fiecare etaj, semineu, priveliste in fiecare colt, ba chiar si un televizor. Energia electrica este „manuala” – adicatalea pui benzina in generatoar ai curect, nu pui, stai in bezna.

Acuma numai, ia uitati-o cat de falnica e.

Pe locul acesteia a fost o cabana de vanatoare construita la inceputul secolului XX (aprox. 1900). In 1954 a fost construita in forma initiala la ordinul direct a lui I.G.Maurer. A ramas una din locatiile preferate de vanatoare ale lui Maurer pentru vanatoarea de cerbi. Ultima renovare a fost facuta in anul 2003, cand s-a recompartimentat mansarda.

Peste drum, la o aruncatura de bat am dat de Pastravaria Intarcatoarea, infiintata in 1952. Este situata pe raza Ocolului Silvic Manastirea Casin la confluenta paraului Zboinea cu Casinul. Pastravaria Intarcatoarea produce anual peste 14 tone de pastrav fantanel, pentru consum si circa 200.000 buc puieti pastrav indigen destinat popularii apelor de munte. Gazdele de aici is primitoare nevoie mare, pe deasupra ne dau pastrav la 20 lei/kg.

Ia uitati ce zace sub gheata de la suprafata celor 27 de bazine.

Asa se recircula si se oxigeneaza apa…. Prin astfel de instalatii:

Mai departe….

A doua zi, dis de dimineata plecam spre rezervatia naturala Bucias, situata pe raza comunei Manastirea Casin, la 25 km de municipiul Onesti. Ocupa o suprafata de 471 ha fiind considerata rezervatie peisagistica. Habitatul protejat este reprezentat de cursul inferior al paraului Bucias, cu vaile de tip chei si cascada cu acelasi nume.

Aici este singura zona din judetul Bacau unde s-a instalat natural capra neagra, pe care am vazut-o si noi:

Foto: Remus Bobarnac

Revenind de unde am plecat, noi veniram aici sa admiram Cascada Bucias, o cadere de apa de circa 15 metri. Norocul nostru: cascada era inghetata, eveniment destul de rar intalnit.