Tin post de 2 ori pe an, postul Pastelui si cel al Craciunului. Fiecare dintre cele 2 posturi il tratez diferit. Cel al Pastelui este riguros, cu doar 2 dezlegari la peste. Cel al Craciunului are multe dezlegari la peste ceea ce il face mult mai accesibil din punct de vedere culinar.

Am tot experimentat diverse retete in toata aceasta perioada de post si m-am hotarat sa le impartasesc si voua, mai ales ca multe dintre ele au fost pe placul lui M., un mare gurmand si pasionat de carne. Daca cel mai mare fan carne a spus ca preparatele sunt bune, asta e semn clar ca pot fi impartasite.

Postul nu e numai despre clasicele legume: cartofi si fasole. Sunt preparate infinite de post, gustoase si sanatoase.

Pe mine postul nu ma ingrasa, asa cum aud adesea in jurul meu… nu tin post ca ma ingras! Nu tin post ca nu sunt credincios! Nu tin post ca nu pot! Eu tin, nu pentru ca sunt credincioasa, nu pentru ca nu ma ingrasa mancarea sanatoasa si gatita corect ci mai ales pentru ca vreau! E un stil de alimentatie la urma urmei, stramosii nostri nu aveau in fiecare zi bizonul la cina si au supravietuit mii si mii de ani in principal cu legumele pe care le culegeau din gradina si fructele din copaci. Nu luat medicamente sub forma de tablete ci preparau plantele si se vindecau poate, mai mult placebo, dar nu se plangeau de viata grea ce-o duc fara carne la fiecare masa. Cei mai multi. Romanii totusi cred ca se plangeau si pe atunci, ei se plang dintotdeauna :))

In fine, sa lasam plangaretii si bocitoarele pentru momentele funerare, noi revenim la mancarea mea de post.

Voi publica retete incercare in articolele viitoare.