Am lipsit de aici o vreme, am calatorit foarte mult si vreau sa impart cu voi multe dintre experientele traite.

Am trecut prin multe stari, emotii si schimbari radicale. De la medicamente, corporatie, program prelungit… la vase de croaziera, cosmetica si viata pe val! Si inapoi la corporatie :))

Nu este de ajuns sa vrei, de multe ori ai nevoie de mult curaj si determinare. Nu este usor sa iti restrangi „viata” in doua bagaje si sa pleci pe mare. Sa nu stii ce va urma, cum va fi, cum te vei descurca, cand vei veni acasa. Desigur, pleci pentru 6 luni pe teren necunoscut, fara prieteni, familie si fara mare lucru, la sincer vorbind. Multi pleaca in concediu pentru doua saptamana tot cu doua valize de lucrusoare. Eu am avut initial, in primul contract doar unul :)). Si un laptop si o camera foto. Multe ganduri, nelinisti, intrebari.. si multa bucurie.

Nu mai vazusem pana atunci un vas de croaziera, nu stiam decat ca e mare si ca pluteste pe mare, cu mii de oameni. Ca in Titanic, nu? Doar ca acolo erau doar cateva sute.

20170402_094130.jpg

Asta este prima intalnire a mea cu vasul. Unul dinte cele doua urma sa-mi devina „casa” pentru urmatoarele luni.

Si asa a si fost, am urcat la bord, am intalnit-o pe viitoarea mea colega de munca care mi-a spus sa ma odihnesc caci diseara vom lucra. Ramasesem socata, urma sa muncesc in acea seara, universul meu nu intelega asta si mai ales nu intelegeam ca nu voi mai putea iesi de acolo decat in intervale orare prestabilite. Urma sa nu mai vad cerul, stelele si nu mai putea respira aer proaspat decat daca aveam permisiunea sa fiu in anumite zone, altminteri stateam in camera noastra (aprox 7 mp) sau in zona in care munceam.

Socant? DA, desigur. Fara fereste, fara lumina naturala, fara frigider sau bucatarie, cu o baie minuscula identica cu cele din rulote, cu un program haotic, se muncea dimineata, ziua, dupa-amiaza, pana la miezul noptii.

Asteptam cu nerabdare porturile pentru o gura de aer curat, o plimbare, soare si caldura, fara sa mai aud sunetul si frigul aerului conditionat care ma inconjura peste tot.

Despre porturi vom povesti pe larg in urmatoarele articole.